§§ geoTextTitle §§

§§ geoLinkText §§

FAQ - Întrebări frecvente

Înainte de călătorie:

   

Poți găsi toate cursele care pot fi rezervate în formularul nostru de căutare cu ajutorul aplicației pentru telefonul mobil și pe site-ul www.flixbus.ro. Poți găsi întreaga rețea FlixBus la pagina Curse.

Călătorești în grup și grupul vostru are cerințe speciale? Pe site-ul FlixBus Charter poți închiria autocare cu șofer. Detaliile călătoriei pot fi adaptate în funcție de necesităţile voastre: plecare de la domiciliu, transport direct la destinaţie, rute locale. Poți ajunge foarte simplu în orice localitate cu ajutorul FlixBus Charter. Trebuie doar să introduci datele călătoriei, calculează prețul, rezervă gratuit și bucură-te de călătorie!

   

Se pot face rezervări cu aproximativ 3 – 6 luni înainte de data plecării prin intermediul aplicației noastre și pe site. Lucrăm în fiecare zi pentru a extinde reţeaua noastră de destinații și pentru a îmbunătăți liniile de transport existente. Pentru noi contează în primul rând următoarele trei aspecte: punctualitatea, orele de plecare avantajoase și conexiunile optime de transport.

Pentru a asigura succesul acestei strategii, nu vindem biletele decât cu câteva luni în avans. Dacă vrei să fii la curent cu noile curse, abonează-te la newsletterul nostru sau la pagina de Facebook.

   

Cel mai simplu poți găsi stația ta cu aplicația noastră. Alege stația ta, dă click pe săgeata din partea dreaptă sus și începe navigarea. Poți găsi o listă cu staţiile de plecare în aplicația noastră la rubrica „stații“ și pe tabelul care indică toate staţiile. Selectează orașul respectiv și va fi afișată adresa exactă a stației/staţiilor, precum și harta. În confirmarea rezervării sunt incluse și hărțile stațiilor.

   

Este cel mai simplu să rezervi călătoria direct pe smartphone cu ajutorul aplicației. Biletul tău este salvat simplu și rapid la rubrica „My tickets“ și îl poți afișa pe telefonul mobil la urcarea în autocar. În plus, te asiguri în felul acesta că vei beneficia de cele mai avantajoase prețuri, la fel ca atunci când rezervi direct pe site-ul nostru. În plus, în aplicație există și oferte speciale. Primești confirmarea rezervării pe e-mail (te rugăm să verifici și în fișierul spam).

Poți rezerva, de asemenea, călătoriile tale și telefonic, apelând +40.376.300.111*, la punctele de vânzare/agențiile noastre de turism sau direct la șoferul autocarului. Te rugăm să iei în considerare faptul că, biletul poate fi cumpărat de la șofer doar dacă mai mult locuri libere în autocar și se va plăti prețul întreg (pentru adulți și copii). Biletele la preț redus și reducerile pentru grupuri nu sunt disponibile la achiziția de la șofer. Dovada plății în numerar în autocar ține loc simultan de bilet / confirmarea rezervării.

   

Metoda de plată depinde de locul unde te afli:

  • Rezervare online: debit direct, card de credit (Visa/Mastercard/Amex), Paypal, Sofortüberweisung, Carte Bleue și iDEal.
  • De la șoferul de autocar: vei primi un bon atunci când îți rezervi locul în autocar. Dovada de plată servește simultan drept bilet / confirmarea rezervării. Atenţie: Când cumperi biletele direct de la șoferul de autocar vei plăti întotdeauna prețul întreg. Biletele cu preț redus sunt disponibile numai online sau de la unul dintre punctele de vânzare de bilete/agenții de turism. Plata cu cardul nu este încă posibilă la bordul autocarelor noastre. Vă rugăm să aveți în vedere faptul că în Suedia se acceptă doar plata cu cardul (MasterCard, Visa, American Express, Maestro, Visa Electron, V Pay, JCB, Diners Club, China Union Pay). De asemenea puteți cumpăra biletul de la șoferul autocarului cu sistemele de plată mobile, bazate pe NFC (de ex. Swish, Mobile Pay, Apple Pay, Android Pay).
  • Puncte de vânzare de bilete/agenții de turism: toate agențiile noastre oferă numeroase metode de plată. În orice caz, se poate plăti întotdeauna și în numerar.
  • Prin telefon: Card de credit (Mastercard/Visa/Amex), precum și debitare directă pentru clienții cu domiciliul în UE.

Te rugăm să ai în vedere că anumite modalități de plată ar putea presupune achitarea unor taxe care sunt percepute de terți. Există însă întotdeauna și o modalitate de plată care nu presupune achitarea unor taxe suplimentare. Taxele vor fi afișate întotdeauna pe parcursul rezervării.

   

Poți folosi foarte ușor voucherul tău (de ex. voucher pentru cadouri, pentru anularea biletului) atunci când faci rezervarea în aplicație, pe site sau la punctele de vânzare/agențiile de turism partenere. După ce selectezi ruta și călătoria ai posibilitatea să introduci codul de pe voucherul tău. Pentru fiecare rezervare poate fi folosit un singur voucher. Valoarea lui nu se poate schimba în numerar.

Voucherele a căror valabilitate nu poate fi prelungită sunt cele achiziționate în magazinul nostru Fan Shop. Codurile pentru vouchere, care sunt emise doar dacă modificați sau anulați rezervarea, sunt valabile timp de 1 an.

   

Dacă ai probleme cu rezervarea online, acestea se datorează în general browserului de internet. Pentru a rezolva problema, ai următoarele opțiuni:

  • Folosește un browser diferit.
  • Golește memoria cache și șterge cookie-urile, apoi repornește browserul și încearcă din nou.
  • Actualizează browserul. Folosim standarde de securitate foarte înalte, iar site-urile noastre sunt optimizate pentru versiunile noi ale browserelor. Poți găsi cele mai recente versiuni ale fiecărui browser la următoarele linkuri: Firefox / Internet Explorer / Google Chrome

Nu ai primit un e-mail de confirmare? Te rugăm să verifici dacă e-mailul de confirmare a fost trimis în fișierul spam.

Dacă încă nu ai reușit să găsești o soluție la problema ta, atunci te rugăm să suni la: +40.376.300.111*. Îți stăm întotdeauna la dispoziție cu plăcere.

   

Poți găsi o listă în secțiunea de prezentare generală a agențiilor de turism/punctelor de vânzare a biletelor. Trebuie doar să introduci orașul sau codul poștal pentru a găsi cele mai apropiate puncte de vânzare.

   

Da, îți poți schimba rezervarea în secțiunea “Schimbă/anulează rezervarea“ de pe site-urile noastre sau în puncte de vânzare de bilete/agenții de turism cu până la 15 minute înainte de plecare.

  • Schimbarea numărului de telefon: gratuit. Vei primi o nouă confirmare de rezervare cu un nou număr de rezervare.
  • Schimbarea numelui pasagerului: gratuit, cu următoarea excepție: dacă, în momentul anulării, călătoria este mai scumpă decât prețul inițial de rezervare a cursei, va trebui achitată diferența. Vei primi o nouă confirmare cu un nou număr de rezervare.
  • Anulare & Rezervare nouă: Dacă dorești să schimbi o călătorie, te rugăm să procedezi după cum urmează:

verifică dacă noua cursă dorită este disponibilă.

Anulează rezervarea anterioară și vei primi un voucher pe care îl poți utiliza la achiziția noului bilet.

Rezervă-ți noua cursă și folosește voucherul care ți-a fost emis. Vei primi o nouă confirmare cu un nou număr de rezervare. Dacă prețul rezervării noi este mai mare decât valoarea voucherului, trebuie să plătești diferența.

Te rugăm să ai în vedere faptul că pentru fiecare anulare percepem o taxă de anulare pe fiecare pasager și călătorie.
Taxa îți va fi afișată atunci când efectuezi anularea.

Ce se întâmplă dacă am făcut o greșeală la rezervare?
Dacă observi că în timpul rezervării ai făcut o greșeală, atunci poți modifica biletul imediat și până la 60 de minute după rezervare fără taxe de stornare. Cursele deja modificate sunt exceptate de la această regulă.

   

Verifică întâi dacă respectiva confirmare a mail-ului nu a ajuns în fișierul spam.

Confirmarea rezervării nu a ajuns în fișierul spam?

Dacă știi numărul rezervării, te poți înregistra aici cu numele tău și adresa ta de e-mail și îți poți descărca biletul.

Dacă nu te descurci aici, ne poți contacta pe Facebook sau poți apela serviciul asistență clienți.

   

Da, poți schimba numele pasagerului gratuit, cu până la maximum 15 minute înainte de plecare de pe pagina “Schimbă/anulează rezervarea“ sau într-unul dintre punctele de vânzare de bilete/agenții de turism. Dacă, în momentul anulării, călătoria este mai scumpă decât prețul inițial de rezervare a cursei, va trebui achitată diferența. Vei primi o nouă confirmare cu un nou număr de rezervare.

   

Da, nicio problemă. Trebuie însă să ai grijă că e-mailul cu confirmarea rezervării se trimite întotdeauna la adresa pe care ai indicat-o la rezervare. Te rugăm să te asiguri că persoana pentru care faci rezervarea primește biletul de la tine.

Informațiile importante despre cursă se trimit la numărul de mobil specificat. Pentru asta, introdu numărul de mobil al pasagerului la momentul rezervării.

În plus, este important să indici corect numele pasagerului.

   

Copiii călătoresc la un preț redus. Acest tarif se aplică copiilor și minorilor cu vârsta sub 15 ani. Dacă este disponibil un preț inferior tarifului redus, copilului i se acordă automat prețul mai mic.

  • Copii între 0 și 3 ani pot fi transportați numai în scaune pentru copii. În timpul călătoriei, scaunele pentru copii trebuie fixate cu centurile de siguranță montate în autocar. Scaunul pentru copii trebuie să fie prevăzut cu centuri de siguranță cu două puncte de prindere; scaunele pentru copii trebuie să fie asigurate de persoana care însoțește copilul mic.
  • Copiii și minorii cu vârsta sub 10 ani neîmpliniți pot călători pe toate cursele naționale și internaționale numai dacă sunt însoțiți de o persoană cu vârsta peste 18 ani.
  • Copiii și minorii cu vârste între 10 și 14 ani pot călători cu autocarele noastre neînsoțiți, dacă un tutore legal ne-a confirmat în scris în timpul procesului de rezervare că minorul este capabil și competent să călătorească singur și nesupravegheat. FlixMobility, FlixCompanies și companiile partenere nu își asumă nicio responsabilitate pentru minor. Copiii care călătoresc singuri nu pot fi transportați peste frontierele naționale și nici în cursele de noapte. În plus, copiii care călătoresc singuri nu pot călători în curse care includ transferuri.
  • Adolescenții cu vârsta de minim 16 ani împliniți pot călători singuri cu FlixBus. Pentru cursele internaționale, părintele sau tutorele trebuie să se asigure că adolescenții au asupra lor toate documentele și cărțile de identitate necesare pentru trecerea frontierei.
  • În orice cursă pe teritoriul Franței sau în cursele de legătură internațională din Franța, minorii cu vârsta sub 16 ani neîmpliniți trebuie să fie însoțiți de un părinte sau de un tutore. Dacă tinerii în vârstă de 16 sau 17 ani călătoresc în străinătate din Franța, părinții sau tutorii lor trebuie să se asigure că dețin toate documentele și actele de identitate necesare pentru trecerea frontierei (carte de identitate/pașaport și viză, dacă este cazul).
  • În cursele de pe teritoriul Danemarcei, minorii cu vârste sub 16 ani neîmpliniți pot călători neînsoțiți, chiar și în curse care implică transferuri, cu condiția ca un părinte sau tutore legal să confirme în scris că minorul respectiv este capabil și în măsură să călătorească neînsoțit și nesupravegheat. FlixBus declină în mod explicit orice îndatorire de supraveghere a minorului.
   

Aici poți găsi informații despre posibilităţile de transport ale pasagerilor cu handicap și cu probleme de mobilitate. Pentru a verifica posibilităţile de transport disponibile noi îi rugăm pe toți pasagerii noștri care trebuie să călătorească în scaun cu rotile să ia legătura cu serviciului de asistenţă clienţi cel mai devreme cu 2 săptămâni și cel mai târziu cu 7 zile înainte de rezervare. Pentru toți ceilalți pasageri, care pot utiliza un scaun obișnuit pentru pasageri, în pofida problemelor de mobilitate, perioada de notificare se scurtează la 36 de ore înainte de data plecării.

Pot folosi reţeaua completă de destinaţii în pofida problemelor mele de mobilitate?

În general noi asigurăm transport pentru toate persoanele - indiferent de dizabilități sau de gradul de mobilitate redus. Însă în prezent nu sunt îndeplinite toate condiţiile necesare pentru ca toți pasagerii să poată fi transportați în orice moment și pe toate liniile de transport. Acest lucru depinde, pe de o parte, de specificul autocarelor noastre, iar pe de altă parte infrastructura din anumite stații nu permite accesul liber pentru persoanele cu dizabilități. FlixBus dispune până acum doar de puţine autocare cu platformă de acces pentru persoane cu dizabilități, acestea putând fi folosite pe mai multe linii. Administratorul respectiv al stațiilor este răspunzător pentru ele.
Dacă tu ai probleme de mobilitate însă te poți urca în autocar singur sau cu ajutorul unei persoane însoțitoare, noi îți putem asigura transportul pe toate liniile. 
Dacă ești dependent de scaunul cu rotile dar te poți ridica și poți ajunge singur în autocar, atunci firma noastră îți poate asigura transportul pe toate liniile.
Dacă ești dependent de scaunul cu rotile în autocar, noi putem să îți asigurăm transportul în prezent doar pe anumite rute, în condițiile descrise, după o verificare prealabilă și atentă.  

În ce mod și când îmi pot rezerva călătoria? 

Dacă eşti dependent de scaunul cu rotile, te rugăm să ne anunți cel mai devreme cu 2 săptămâni și cel mai târziu cu 7 zile înainte de începerea călătoriei la serviciul de asistenţă clienți (+40.376.300.111*), pentru a verifica dacă există posibilitatea de a fi transportat. Dacă sunt îndeplinite toate condiţiile necesare, serviciul nostru de asistență clienți face rezervarea telefonică pentru tine și pentru persoana însoţitoare. Programul este de luni până vineri, de la 9 la 18:00.
Dacă poți utiliza scaunul normal pentru pasageri, în pofida problemelor motorii, atunci îți poți rezerva singur biletul și fără respectarea unui termen de rezervare în avans. Prezența persoanelor însoţitoare, a scaunelor cu rotile sau a materialelor ortopedice auxiliare în compartimentul pentru bagaje precum și a câinilor însoțitori trebuie anunțată cu până la 36 de ore înainte de plecarea autocarului.

Ce costuri intervin pentru persoana însoțitoare sau pentru câinele însoțitor?

Atunci când faci dovada necesității unui însoțitor permanent, persoana în cauză și câinele însoțitor beneficiază de transport gratuit. Pentru câinele tău însoțitor este rezervat un loc separat.
La începerea călătoriei tu justifici transportul gratuit al persoanei însoțitoare făcând dovada cu un document, precum:

  • în Germania documentul care atestă handicapul grav al persoanei sau un atestat medical în acest sens
  • în Franța Carte D'Invalidité (Besoin d´Accompagnement) 
  • în Italia: Atestat, emis de autoritatea sanitară locală (ASL) sau „Inspectoratul de stat pentru asistenţă socială” (INPS)
  • în Republica Cehă, card „ZTP/P” emis în Republica Cehă

Pentru câinele tău însoțitor se aplică același principiu. În plus, ai nevoie de o dovadă care atestă că acesta este dresat pentru a fi câine însoțitor sau ghid pentru persoane nevăzătoare.

Ce cerințe trebuie să îndeplinească un scaun cu rotile pentru a putea fi transportat în spațiul pentru pasageri?

În spațiul pentru pasageri al autocarelor pot fi transportate doar scaunele cu rotile care îndeplinesc normele DIN EN 12183 sau DIN EN 12184 și sunt acceptate ca scaune normale pentru pasageri, acestea utilizând un sistem de prindere conform DIN 75078-2. În plus sunt valabile următoarele dimensiuni maxime: lăţime maximă 80 cm x lungime 120 cm / 250 kg greutate totală.
Dacă la check-in în autocar se constată că scaunul cu rotile nu îndeplinește aceste condiții în pofida asigurării scrise prealabile, atunci nu poate fi transportat, iar dreptul de a călători nu mai este valabil.

Permit toate stațiile de autocar accesul şi deplasarea persoanelor cu dizabilităţi? 

Ca în cazul modificării flotei noastre de autocare, transformarea stațiilor pentru a facilita accesul şi deplasarea persoanelor cu dizabilităţi va mai dura ceva timp. De aceea, încă nu poate fi asigurată o rețea completă de transport. Deoarece stațiile nu sunt administrate de noi, nu avem încă date suficiente privind infrastructura. Îți recomandăm să întrebi înainte de efectuarea călătoriei administratorul local al stației despre dotările actuale ale stației.

În ce mod și unde pot beneficia de asistență sau de ajutor?

Pentru a vă face călătoria cât mai confortabilă, vă recomandăm să călătoriți cu un însoțitor, care să vă poată acorda ajutorul necesar la nevoie. Vă rugăm să ne contactați din timp pentru a putea discuta detaliile călătoriei dumneavoastră. Pentru asta este necesar să ne transmiteți de ce aveți nevoie (ajutor la urcare și coborâre; mobilitate redusă; etc.) cu cel târziu 36 de ore înainte de data planificată a plecării.

   

Punem la dispoziţie două posibilităţi pentru transportul în grup:

Dacă doriţi să fiţi flexibili şi să călătoriţi după propriile reguli, puteţi rezerva propriul vostru autocar pe site-ul www.charter.flixbus.com.  În această situaţie putem da curs tuturor dorinţelor speciale – plecare de la domiciliu, transport direct la destinaţie, chiar şi utilizarea autocarului la destinaţie, la cerere. Afişarea imediată a preţului facilitează procesul de rezervare și călătoria este confortabilă la nivel individual şi de grup. Dacă vă răzgândiţi, puteţi anula rezervarea gratuit cel târziu cu 14 zile înainte de plecare.

În plus, oferim un preț redus pentru grupuri formate din 3 până la 40 de persoane în cursele noastre. Poţi rezerva locurile direct la opțiunea „Rezervare”. În această situaţie rezervarea trebuie făcută cu o zi înainte. Dacă prețul redus este mai mic decât tariful per grup, atunci va fi afișat prețul redus, așa încât poți rezerva cu prețul cel mai avantajos.

Dacă doreşti să ajungi la anumite destinaţii care nu sunt incluse în cursele noastre de linie, ai posibilitatea să închiriezi un autocar. Acest serviciu oferă o flexibilitate ridicată şi confort, protejând în același timp mediul.

   

Pentru călătoriile în străinătate, asigură-te că ai asupra ta toate documentele și cărțile de identitate necesare pentru trecerea frontierei. Te rugăm să nu-ți încui bagajele pentru a asigura conformitatea cu standardele vamale și să ți le etichetezi cu numele și adresa ta, pentru a evita orice confuzie.

Te rugăm să respecți prevederile aplicabile referitoare la pașaport, viză, valută și sănătate. Poți obține informații despre aceste prevederi pe site-ul Ministerului de Externe sau pe site-ul poliției federale germane (http://www.bundespolizei.de sau prin telefon: +49 0800 6 888000).

TTe rugăm să respecți, de asemenea, și prevederile vamale. Pentru întrebări privind prevederile vamale din Germania, te rugăm să te adresezi Oficiului Central de Informații al Autorităților Vamale (info.privat@zoll.de sau să trimiți cererile comerciale pe adresa info.gewerblich@zoll.de). La punctul de trecere a frontierei se poate răspunde la întrebări doar în limba germană și engleză.

   
Pot să obțin o reducere pentru călătoriile pe teritoriul Danemarcei?

Pentru călătoriile pe teritoriul Danemarcei, studenții, copiii și pensionarii pot obține tarife mai mici decât cele obișnuite. Te rugăm să reții că, atunci când optezi pentru rezervarea și călătoria la astfel de tarife reduse, șoferul de autocar îți va solicita prezentarea unui document de identitate valabil la îmbarcare.

Studenți: o reducere de 25% se aplică celor înmatriculați cu un carnet de student valabil. Documentele de identitate acceptate sunt:

  • Carnet de student valabil cu fotografie și dată de expirare;
  • Carnet de student valabil cu fotografie și o adeverință de înmatriculare emisă în ultimele 12 luni;
  • Card de tineret valabil (Ungdomskort danez, emis de Trafikselskabet NT, Midttrafik, FynBus, Sydtrafik, DSB sau Movia);
  • Card de student ISIC valabil.

Pensionari: reducerea de 25% se aplică persoanelor cu vârsta de peste 64 de ani și celor care beneficiază de pensie conform legislației daneze privind pensiile sociale. Documentele de identitate acceptate sunt:

  • Carte de identitate valabilă care indică vârsta de peste 64 de ani, cum ar fi card de asigurare medicală, permis de conducere sau pașaport;
  • Adeverință de pensie daneză emisă de o primărie daneză (pensionmeddelelse), însoțită de o carte de identitate, cum ar fi card de asigurare medicală, permis de conducere sau pașaport.

Copii: Reducerea pentru copii se împarte în două categorii. Copii cu vârste cuprinse între 0 și 11 ani și copii cu vârste cuprinse între 12 și 15 ani. Pentru orice eventualitate, copiii au nevoie de un document de identitate care le confirmă vârsta. Documentele de identitate acceptate sunt:

  • Card de sănătate danez (galben) sau internațional (albastru);
  • Pașaport
Copiii care călătoresc neînsoțiți pot rezerva bilete la jumătate din tariful normal. Până la doi copii cu vârsta sub 12 ani pot călători gratuit dacă sunt însoțiți de o persoană cu vârsta de peste 15 ani. Un copil cu vârsta sub 12 ani poate călători gratuit dacă este însoțit de un minor cu vârsta între 12 și 15 ani.

Rețineți și faptul că biletele comandate din categoriile copii, studenți și pensionari sunt valabile numai cu documentele de identitate menționate anterior. Dacă documentul de identitate cerut nu poate fi prezentat șoferului, biletul cu reducere nu este valid și trebuie să cumpărați un bilet normal nou pentru a urca în autocar.

Soldații danezi care execută serviciul militar obligatoriu pot călători gratuit dacă prezintă documentele de identitate și dovezile corespunzătoare în acest sens. Este necesară rezervarea unui loc, iar aceasta trebuie efectuată la servicii@flixbus.ro.

   

Studenții, copiii, elevii, precum și persoanele cu dizabilități sau cu mobilitate redusă și însoțitorii acestora pot beneficia de tarife mai mici decât prețurile normale când călătoresc în Republica Cehă. Vă rugăm să rețineți că la o rezervare și o călătorie la prețuri reduse trebuie să prezentați șoferului înainte de urcare un document valabil.

Reducerea pentru copii este posibilă pentru

  • Copiii cu vârsta cuprinsă între 6 și 14 ani, cu orice document de identitate pe care este trecută data nașterii (de exemplu, card de asigurare)
  • Copiii între 0 și 5 ani, însoțiți de o persoană cu vârsta de peste 10 ani, pot călători gratuit cu orice act de identitate pe care este trecută data nașterii (de exemplu, card de asigurare)

Reducerea pentru studenți și elevi este valabilă pentru studenții și elevii înscriși cu o legitimație valabilă. Se acceptă următoarele documente:

  • Elevii cu vârste sub 14 ani inclusiv și studenții cu vârste între 15 și 25 de ani, care posedă un card de student sau de elev valabil, emis de un transportator pentru o anumită cursă. Valabil doar pentru a circula între orașul de proveniență și un centru universitar.
  • Cardul ISIC nu este acceptat.

Pentru pasagerii cu mobilitate redusă, discountul este posibil la prezentarea unei legitimați ZTP sau ZTP/P valabile, care a fost emisă în Republica Cehă. Persoana însoțitoare a pasagerului cu legitimație ZTP/P călătorește gratis.

Adulții care vizitează un minor aflat într-un cămin de copii pot beneficia de reducere după ce trimit confirmări serviciului nostru pentru clienți: www.flixbus.ro/firma/contact.

Vă rugăm să rețineți că biletele comandate în categoriile copii, elevi, studenți și pasageri cu dizabilități sau cu mobilitate redusă și însoțitorii lor sunt valabile însoțite de actele de identitate menționate anterior. Dacă documentele de identitate solicitate nu pot fi prezentate șoferului, biletul cu reducere nu este valid și trebuie cumpărat un bilet normal nou pentru a urca în autocar.

   

Voucherul tău LIDL poate fi valorificat la www.flixbus.com și poate fi utilizat numai pentru o singură călătorie cu autocarul. Perioada de valabilitate a voucherului este limitată; data de expirare este menționată pe acesta. Se poate valorifica doar un singur voucher per persoană per călătorie. Numărul de bilete pe care le poate cumpăra sau valorifica o persoană este limitat. După valorificarea voucherului, biletul nu mai poate fi anulat. Desigur, poți da altcuiva voucherul, însă revânzarea acestuia este interzisă. Dacă ai orice întrebări suplimentare, te rugăm să trimiți un e-mail la lidl@flixbus.de sau să suni la +40.376.300.111*.

   

Poți cumpăra voucherele cadou FlixBus online din Fanshop. Pagina este disponibilă doar în limba germană, din păcate. Aici poți alege între diferite valori. Pentru mai multe informații despre voucherele noastre cadou, accesează direct Fanshop.

   
Aș dori să deschid un cont de client FlixBus, ce trebuie să fac?

Există două variante, la alegere: te poți înregistra foarte simplu pe pagina noastră de logare sau în timpul procedurii de rezervare.

Pe pagina de logare poți indica adresa ta de e-mail și vei primi ulterior un mail cu link pentru verificare - poate dura uneori câteva minute până primești mail-ul respectiv. Trebuie să indici ulterior numele și parola ta și contul tău de client FlixBus va fi activat.

Dacă vrei să creezi contul tău în timpul procedurii de rezervare, trebuie să bifezi caseta corespunzătoare de pe pagina pentru efectuarea plății. În momentul când închei procedura de rezervare vei primi un e-mail automat pentru verificare pe adresa comunicată în momentul rezervării.

Poți conecta pagina de Facebook cu contul de client FlixBus și după ce te înregistrezi prin e-mail.

   
Eu doresc să mă conectez cu contul de Facebook, ce trebuie să fac în acest sens?

Pe pagina de logare sau pe pagina cu datele pasagerului, unde scrie "Conectează-te la Facebook"; trebuie doar să bifezi pentru aprobare în fereastra care se deschide instant. Condiție: ești deja logat în contul tău de Facebook. Ulterior ești înregistrat și primești un e-mail de confirmare.

Bineînțeles nu vom posta nimic pe profilul tău de pe Facebook.

   
Eu aș dori să mă conectez cu ajutorul aplicației. Nu funcționează momentan?

În aplicația FlixBus pentru Android te poți loga chiar acum. Astfel ai la dispoziție biletele și datele pe toate dispozitivele tale.

Conturile de client pentru versiunea aplicației pentru iOS urmează să fie disponibile în curând.

Până atunci, poți adăga biletul tău prin scanarea codului QR și poți salva acolo datele tale pentru efectuarea plății.

   
Eu am uitat parola pentru contul meu de client FlixBus / eu nu mă pot înregistra

Poți reseta parola pentru a obține acces imediat la datele tale, atunci când ai uitat parola.

   
Contul meu nu este validat încă și nu mai găsesc mail-ul de confirmare?

În cazul în care contul tău nu este încă validat sau dacă nu ai primit un e-mail de confirmare, poți cere din nou mail-ul respectiv.

   
Ce ar trebui să știu despre contul de client FlixBus?

Este foarte util să ai salvate metodele tale de plată în contul de client! Rezervările viitoare sunt astfel mult mai ușoare, pentru că nu mai trebuie să introduci datele tale la fiecare bilet cumpărat.

Când ești conectat poți bifa că ești de acord cu salvarea datelor tale de plată. Datele tale personale și cele legate de plăți sunt desigur în siguranță la noi - nu le transmitem mai departe. Mai multe în acest sens găsești în regulile noastre de protecție a datelor.

În contul tău de client la rubrica "Rezervările mele" vor fi listate toate biletele pe care le cumperi de pe adresa ta de e-mail după confirmarea înregistrării.

Poți face rezervări și pentru alte persoane - familie sau prieteni - în contul tău de client, trebuie doar să fii atent să fie înregistrat corect numele pasagerilor.

NOU: acum te poți loga chiar și în aplicația FlixBus pentru Android. Astfel, ai la dispoziție biletele pe toate dispozitivele tale.

În autocar:

   

Pentru a te urca în autocar trebuie să prezinţi confirmarea rezervării în formă printată sau electronică (un fişier PDF sau cod QR pe smartphone). Cel mai simplu mod de prezentare a biletului este prin intermediul aplicaţiei FlixBus. În cazul călătoriilor în străinătate, te rugăm să ai în vedere faptul că trebuie să ai asupra ta toate documentele şi actele necesare pentru trecerea frontierei de stat.

La finalizarea rezervării vei primi confirmarea pe care o poţi printa. Confirmarea rezervării îţi va fi transmisă şi pe e-mail (te rugăm să verifici şi fișierul spam). Dacă achiziționezi biletul la șoferul autobuzului, dovada plății servește drept bilet / confirmarea rezervării.

   

Poți lua cu tine un bagaj de mână și un bagaj de cală gratuit. Te rugăm să-ți etichetezi bagajele cu numele și adresa ta.

  • Bagajul de mână este o piesă de bagaj care nu depășește dimensiunile de 42 x 30 x 18 cm și o greutate maximă de 7 kg. Toate obiectele de valoare trebuie transportate ca bagaj de mână. 
  • Bagajul de cală este limitat la un bagaj cu dimensiuni maxime de 80 x 50 x 30 cm. Dimensiuni puțin diferite sunt acceptate dacă perimetrul total al bagajului format din lungime, înălțime și lățime nu depășește 160 cm. Poți lua cu tine gratuit în total bagaje de max. 20 kg/persoană.
  • Bagaj suplimentar: De persoană, în măsura disponibilității capacității, poate fi luat încă un al doilea bagaj suplimentar. Acesta trebuie să se încadreze în dimensiunile maxime pentru bagajele de cală şi să nu cântărească mai mult de 20 kg. Acest bagaj suplimentar costă 2€ și trebuie să fie înregistrat (în măsura în care acest lucru este posibil pentru călătoria dorită) fie la efectuarea rezervării, fie ulterior, însă nu mai devreme de 48 de ore înainte de plecarea autocarului. În acest caz înregistrarea se efectuează și se confirmă prin telefon la Departamentul servicii clienți: +40.376.300.111*. Nu poate fi garantat transportul a mai mult de un bagaj de cală.
  • Bagaje speciale: Dacă ai bagaje care depăşesc dimensiunile maxime pentru bagajele de cală trebuie să plăteşti o taxă de 9 EURO. Bagajul special nu are voie să depășească un perimetru (înălțime în cm + lățime în cm + adâncime în cm) de 240 cm și nici greutatea de 30 de kg. Acest bagaj special trebuie să fie înregistrat (în măsura în care acest lucru este posibil pentru călătoria dorită) fie la efectuarea rezervării, fie ulterior, însă nu mai devreme de 48 de ore înainte de plecarea autocarului. În acest caz înregistrarea se efectuează și se confirmă prin telefon la Departamentul servicii clienți: +40.376.300.111*. În general, pasagerii nu au dreptul de a lua piese de bagaj supradimensionate la bord. Printre exemplele de bagaje voluminoase sunt echipamentele de schi și instrumentele muzicale (se recomandă transportarea într-o carcasă de protecție). Se aplică reguli speciale pentru transportul bicicletelor și a ajutoarelor ortopedice. Unele articole sunt excluse de la transport.
Atenție: pot exista excepții de la politica noastră privind bagajele pe unele dintre cursele noastre. Poți afla mai multe despre numărul de bagaje permise pe cursa cu care călătorești în timpul procesului de rezervare.

Pentru informații suplimentare despre regulile și reglementările privind transportul bagajelor la bordul autocarelor FlixBus, consultă termenii și condițiile.

   

Îţi recomandăm să declari bagajele suplimentare şi speciale deja la momentul rezervării. În cazul în care doreşti să adaugi ulterior bagaje la călătoria pe care ai rezervat-o, ai două opţiuni:

1) Pe pagina noastră de internet, la „Modifică / anulează rezervarea”, sau în punctele noastre de vânzare / agenţiile noastre de voiaj poţi, cu până la 15 minute înainte de plecare, să anulezi călătoria ta, iar după aceea să o rezervi din nou cu bagajul dorit. Procedura este descrisă în secţiunea noastră de întrebări frecvente, la „Pot să modific, schimb sau anulez singur rezervarea?”.

2) Alternativ poţi să declari prin telefon, la departamentul nostru de relaţii cu clienţii, bagaje suplimentare sau speciale pentru o călătorie rezervată. În acest caz, transportul este în funcţie de locurile libere din autocar. Plata se efectuează la şoferul autocarului.

   

Poți aduce bicicleta cu tine, dacă are o dimensiune standard, fără structuri adăugate și cântărește max. 25 kg. În multe dintre autocarele noastre avem suport pentru biciclete în sezonul cald (când poți merge pe bicicletă). Atunci o poți folosi pe durata rezervării achitând o taxă de 9 €.  Un sfat: Dacă nu există un loc liber pe ruta dorită, încearcă să alegi stații alternative, se poate întâmpla ca o persoană să coboare la următoarea stație și îți face astfel loc pentru bicicletă.

Poți lua cu tine și o bicicletă pliabilă, într-o geantă specială concepută în acest scop. Pentru aceasta trebuie doar să suni la serviciul asistență clienți, pentru a înregistra bicicleta și achita taxa de 9 €. Bicicleta va fi transportată în portbagaj.

Taxa de transport este 9 € și trebuie plătită în numerar la șoferul autocarului. Te rugăm să ai la îndemână bani mărunți. Bicicletele electrice și bicicletele asistate electric, bicicletele tandem și tricicletele nu pot fi transportate pe suportul de biciclete.

   

Nu, acest lucru nu este posibil. Bicicletele, la fel ca orice alte bagaje, sunt transportate doar împreună cu tine, respectiv pasagerul căruia îi aparține bagajul sau bicicleta.

   

Instrumentele muzicale care nu depășesc greutatea și dimensiunile bagajelor de mână (42 x 30 x 18 cm, max. 7kg) pot fi luate la bord, în mod gratuit, în compartimentul de pasageri, în locul bagajului de mână normal. Cu toate acestea, în compartimentele pentru pasageri, poți depozita fie bagajul de mână, fie instrumentul muzical.
Instrumentele muzicale care depășesc dimensiunile bagajelor de mână (42 x 30 x 18 cm, max. 7kg) sunt considerate piese de bagaj supradimensionate și trebuie să fie transportate în portbagajul autocarului, într-o cutie de transport adecvată. Recomandăm o cutie rigidă pentru a preveni deteriorarea instrumentului. În acest caz, costul suplimentar este de 39,90 Lei per articol și se adaugă la rezervare. Instrumentele muzicale trebuie înregistrate cu maximum 48 de ore înainte de ora plecării contactând telefonic echipa noastră de servicii pentru clienți la: +40.376.300.111*.
Instrumentele muzicale și cutiile lor, care depășesc dimensiunile 135 x 48 x 35 cm, sunt excluse de la transport (de exemplu, bași dubli).

Atenție: pot exista excepții de la politica noastră privind bagajele pe unele dintre cursele noastre. Poți afla mai multe despre numărul de bagaje permise pe cursa cu care călătorești în timpul procesului de rezervare.

   

Din motive de siguranță, nu permitem accesul animalelor de companie sau a altor animale în autocarele noastre, cu excepția câinilor-ghid și a celor însoțitori pentru pasagerii cu dezabilități, la prezentarea certificatelor corespunzătoare. Câinii-ghid și însoțitori sunt transportați gratuit și trebuie să fie înregistrați cu maximum 36 de ore înainte de plecare contactând echipa de servicii pentru clienți: +40.376.300.111*.

   

Autocarele noastre circulă pe curse regulate și, prin urmare, sunt obligate să respecte orarul. Așadar, din păcate, șoferul de autocar nu poate aștepta pasagerii care întârzie. Prin urmare, avem rugămintea să îți acorzi timp suficient și să ajungi în stația de autocar cu cel puțin 15 minute înainte de ora de plecare.

   

În principiu, indicăm ora de plecare și de sosire la ora locală a respectivei stații.

În cazul în care cursa ta are întârziere, vei știi după indiciu de lângă durata călătoriei din prezentarea legăturilor disponibile.

Pentru a putea călători relaxat și a ajunge la timp la destinație, orientează-te întotdeauna după ora locală!

   

Despre întârzieri vei fi informat prin SMS sau mesaje Push la numărul de mobil indicat la rezervare. Întârzierile le vezi și la ”Informații de ultimă oră” în Secțiunea Servicii de pe pagina noastră, sau în vizualizarea biletului în aplicație.

Dacă ești informat de FlixBus cu privire la o întârziere, poți fi sigur că nu vei pierde legătura - dacă ești cu 15 minute înainte de noua oră de plecare în stație.

Dacă ai o rezervare cu legătură, adică trebuie să schimbi autocarul, te vom informa prin SMS sau mesaj Push dacă prinzi legătura. Dacă nu, vei fi realocat de echipa de service și vei fi informat prin SMS.

Dacă autocarul tău are o întârziere și nu mai prinzi legătura cu un alt mijloc de transport ce nu a fost rezervat prin noi, ne pare foarte rău. Ne pare rău că ți s-au stricat planurile de legătură. Te rugăm să reții că nu putem oferi despăgubiri pentru rezervările făcute pentru alte mijloace de transport. Prin rețeaua noastră din întreaga Europă ne străduim din răsputeri să îți oferim legăturile preferate prin FlixBus - aruncă o privire, poate găsești ce cauți.

   

Din păcate, nu este posibilă urcarea în autocar și coborârea din acesta în alte locuri decât cele specificate în rezervare. Acest lucru este valabil și pentru diferite stații de autocar din același oraș. Desigur, poți schimba locul de urcare sau destinația cursei cu autocarul pe site, pentru a te îmbarca sau a coborî din autocar la stația dorită.

De reținut: pe unele curse (cu o distanță sub 50 km și cu durata mai mică de 1 oră) există o interdicție de operare și, prin urmare, nu putem vinde bilete. Prin urmare, nu este permis să urci în autocar sau să cobori la aceste stații și cursele nu sunt disponibile pentru rezervare. Mulțumim pentru înțelegere.

   

Fiecare autocar FlixBus este dotat cu aer condiționat, toaletă la bord, lămpi de lectură și scaune confortabile. În plus, sunt disponibile și băuturi răcoritoare, Wi-Fi gratuit, iar unele autocare sunt dotate și cu prize și centru media cu filme și muzică la cerere.

De reținut: Rețeaua noastră Wi-Fi este în perioada de testare. Așadar, se poate întâmpla să nu aveți acces la serviciul Wi-Fi temporar pe durata călătoriei, dacă autocarul traversează o zonă fără acoperire wireless sau dacă nu este posibil ca toți pasagerii să utilizeze conexiunea Wi-Fi simultan. În cazuri rare, conexiunea Wi-Fi gratuită și prizele de la bord nu sunt disponibile, de exemplu, dacă se folosesc autocare de rezervă sau dacă ai achiziționat un bilet pe care îl vindem pentru partenerii noștri. Acest lucru este valabil pentru cursele de autocar operate de următorii parteneri: Autobus Oberbayern GmbH, Allgäu Airport Express GmbH, Bohr Omnibus GmbH, Dr. Richard Linien GmbH & Co KG und Publicexpress GmbH.

   

În unele dintre cursele noastre există pauze programate în conformitate cu duratele de condus și de odihnă pentru fiecare călătorie. Obiectivul nostru principal este să vă ducem la destinație cât mai eficient posibil. Ca atare, nu oferim pauze suplimentare. Toaletele de la bord și meniul de gustări low cost fac posibile călătoriile fără opriri suplimentare chiar și în cursele mai lungi.

Fumatul nu este permis la bordul autocarelor noastre. Țigările electronice sunt, de asemenea, interzise. Cu toate acestea, poți părăsi autocarul la stațiile programate pentru o mică pauză. Anunță șoferul înainte de a părăsi autocarul și nu te îndepărta prea mult de autocar în pauze/opriri, deoarece șoferul poate pleca fără tine! Întrebă șoferul cât timp va rămâne autocarul în stație.

   

În autocare, în cursele pe distanțe lungi, la fel ca în autoturisme, există centuri de siguranță. Fiecare scaun este echipat cu o centură de siguranță care trebuie purtată pe durata călătoriei.

Bagajele, excedentul de bagaje și piesele de bagaj supradimensionate se transportă în compartimentul de bagaje al autocarului. Șoferul de autocar se va asigura că bagajele sunt încărcate eficient și în deplină siguranță. Trebuie să-ți depozitezi bagajele de mână în siguranță, în compartimentele de deasupra scaunelor.

Siguranța ta este principala noastră prioritate. Toate vehiculele FlixBus și echipamentele electronice de la bordul autocarelor sunt testate TÜV și întreținute în mod regulat. Toți șoferii noștri sunt specializați în transportul de pasageri și beneficiază de formare regulată. Șoferii noștri trebuie să respecte, fără excepție și cu strictețe, perioadele de odihnă și orele de condus impuse de legislație. Prin urmare, pe cursele mai lungi pot exista doi șoferi sau pauze programate. În cazul în care există întârzieri în graficul de călătorie, pot fi necesare pauzele intermediare neplanificate, în cazuri excepționale. Mulțumim pentru înțelegere.

   

Dorim să te simți bine pe durata călătoriei, de aceea poți consuma alimente și băuturi. Din curtoazie pentru ceilalți pasageri, iată câteva indicații:

  • Pentru binele tuturor renunță la mâncărurile cu mirosuri puternice.
  • Lasă locul așa cum ai dori să-l găsești: fără firimituri, resturi de alimente sau gunoaie. În autocar găsești un coș de gunoi.
  • Consumul excesiv de alcool sau comportamentul nepotrivit aferent poate duce la încheierea călătoriei.
   
  • Da, acest lucru este perfect posibil. Totuși, trebuie să ai în vedere că s-ar putea să nu mai existe locuri. Din acest motiv nu îți putem promite că poți călători spontan.
  • Poți cumpăra bilete în autocar de la șoferii noștri. Te rugăm să ai în vedere să ai suficient cash pentru că nu se poate plăti cu cardul.
  • Prețul biletului corespunde prețului normal, așadar uneori este mult mai mare, deci mai bine folosești ofertele noastre pentru rezevări din timp prin aplicația FlixBus sau pe Internet. În plus, rezervările din scurt se pot face cu până la 15 minute înainte de plecarea în cursă.
  • Călătorie plăcută!
   

Condiții de transport

Ne bucurăm că folosești oferta noastră combinată cu trenul. Pentru a avea parte de o călătorie cât mai simplă, în tren se aplică cam aceleași reguli ca și în autocar. Totuși, te rugăm să reții că transportarea persoanelor cu mobilitate redusă și a animalelor se supune unor reguli speciale în trenuri. Găsești toate informațiile în AGGB-urile partenerilor noștri.

Atenție: dacă combini mijloacele noastre de transport, călătorești o porțiune cu trenul și apoi continui cu autocarul, se aplică condițiile comerciale și de transport generale ale FlixBus.

Rezervare locuri pe scaun

Momentan nu este posibilă rezervarea locurilor pe scaun în tren. Se aplică alocarea la liber, așa cum o cunoști de la FlixBus. Diferă faptul că în trenuri nu se garantează locul pe scaun - de regulă însă nu există astfel de probleme. Eventual puteți apela la personalul de la bord. Te rugăm să reții că anumite zone, cum ar fi zona pentru familii sau locurile pentru scaune cu rotile / biciclete trebuie eliberate pentru persoanele în cauză.

Zona pentru copii

În tren există o zonă penru copii/familii. Aici se pot juca călătorii mai mici cu trenulețul de lemn sau se pot bucura de mai mult spațiu împreună cu părinții.

   
Cursa mea acceptă rezervarea de locuri, unde pot să stau?

La bordul autocarelor noastre, vei avea întotdeauna un loc.

În autocarele care acceptă rezervarea locurilor, numărul locului este indicat la nivelul privirii, pe compartimentele pentru bagaje. Dacă ți-ai rezervat un loc, vei găsi numărul locului pe bilet. Dacă nu dorești să-ți rezervi un loc, poți alege oricare dintre locurile marcate cu un sticker verde suplimentar. De reținut: chiar dacă un loc rezervabil este liber, acesta poate fi rezervat ulterior.

După călătorie:

  
Eu aș vrea să iau pe cineva din stație, unde pot verifica dacă autocarul ajunge la timp?

Întârzierilepot fi văzutela rubrica „informații actuale despre rute “ la rubrica Servicii pe website-ul nostru. Aici poți alege stația corespunzătoare și poți verifica ora de sosire.

  
Este valabil biletul meu FlixBus și pentru transportul local până la destinație?

Nu. Biletele noastre sunt valabile doar pentru autocarele/trenurile noastre, exact pe ruta rezervată. Pentru legătura cu transportul în comun sau cu orice alt mijloc de transport ai nevoie de bilete de transport corespunzătoare. Același lucru este valabil și pentru călătoria la stația ta de plecare/gara ta de plecare.

  

După ce se încheie călătoria vei primi, de regulă, un formular trimis de noi prin e-mail. Părerea ta este foarte importantă pentru noi, de aceea te rugăm să completezi toate punctele de pe acest formular.

Nu ai primit niciun formular pentru cea mai recentă călătorie? Motivul ar putea fi pentru că ai mers pe distanțe mai scurte cu noi în ultima vreme. Pentru a nu supăra cu prea multe e-mail-uri, noi trimitem acest formular către pasagerii noștri frecvenți, însă nu la fiecare cursă, ci maximum o dată la două săptămâni.

   

Dacă ai pierdut sau ai găsit ceva la bordul unuia dintre autocarele noastre, trebuie doar să completezi formularul de obiecte pierdute sau să contactezi telefonic echipa noastră de la servicii clienți la: +40.376.300.111*.

 
Sună-ne dacă ai întrebări

Nu găsești răspuns la întrebarea ta?

Trebuie doar să completezi formularul de contact de pe site și să ne comunici nelămuririle tale. Îți stăm întotdeauna la dispoziție cu plăcere.


* De reținut: taxele pentru apeluri de pe telefoane fixe și mobile depind de tarifele fiecărui furnizor.