Despre Flix

Promovăm călătoriile sustenabile și accesibile pentru toți

Prezentarea generală a companiei Flix

Flix este o companie globală de top în domeniul tehnologiei pentru mobilitate, având ca obiectiv oferirea de soluții de călătorie sustenabile și accesibile. De la lansare și până în prezent, Flix a oferit astfel de soluții pentru peste 500 de milioane de călători, în peste 40 de țări de pe 4 continente, prin mărcile sale: FlixBus, FlixTrain, Greyhound și Kâmil Koç. Prin valorificarea unui model de afaceri cu un volum redus de active și o platformă tehnologică inovatoare atât pentru călători, cât și pentru parteneri, compania Flix a atins rapid poziții de lider pe piața călătoriilor pe distanțe mari cu autocarul în Europa, America de Nord și Turcia și își continuă rapid extinderea în America de Sud și regiunea Asia-Pacific. Flix răspunde unei cereri tot mai mari pe piața transportului interurban cu autocarul și trenul, impulsionată de conștientizarea din ce în ce mai accentuată a impactului asupra mediului în societate, și își propune să atingă neutralitatea emisiilor de carbon (Net Zero) în Europa până în 2040 și la nivel global până în 2050. În plus, Flix s-a angajat față de inițiativa Science Based Targets (SBTi), un cadru științific recunoscut la nivel internațional, stabilind obiective pe termen scurt pentru reducerea impactului său până cel târziu în 2032. Aflați mai multe aici!
 

Date și cifre esențiale

40+

țări de pe 4 continente

Peste 8000+

destinații

500+

milioane de pasageri de la lansare

1,000+

parteneri de transport cu autocarul

5,000+

autocare pe șosea

10+

FlixTrain în Germania

25+

birouri

5,500+

angajați

100+

naționalități

Modelul de afaceri al Flix

Platforma tehnologică extrem de adaptabilă a companiei Flix, care se află în centrul modelului de afaceri, este concepută pentru a oferi cele mai bune rezultate atât călătorilor, cât și partenerilor. Prin combinarea eforturilor de planificare a rețelelor, marketingului și strategiei de stabilire a prețurilor, Flix valorifică soluții inovatoare pentru a oferi călătorii mai confortabile, mai sustenabile și mai accesibile la nivel global. Prin intermediul platformei sale tehnologice și al aplicației ușor de utilizat, Flix creează o experiență de călătorie adaptată nevoilor pasagerilor și conectează călătorii cu partenerii locali care oferă servicii de transport cu autocarul, asigurând în același timp o flotă modernă care respectă cele mai înalte standarde de siguranță. Acest model de afaceri cu volum redus de active a transformat un start-up european într-un lider global în plină expansiune în domeniul tehnologiei de călătorie. 

Călătorii sustenabile

Cu un factor mediu de emisii de 27,8 g CO₂ pe pasager-km, călătoria cu FlixBus în Europa reduce amprenta de carbon de cel puțin 5 ori față de condus și de 10 ori față de zbor, având performanțe aproape egale cu cele ale trenurilor interurbane.*

Alegând serviciile Flix în locul altor mijloace de transport care emit mai mult CO₂ pe pasager-kilometru, conform cercetărilor științifice, în 2024 pasagerii Flix au evitat aproximativ 1,5 milioane de tone de CO₂. 

Acest calcul respectă îndrumările World Business Council for Sustainable Development (WBCSD) și a folosit date provenite din sondaje post-călătorie, indicatori operaționali și factori legați de emisii din analiza Flix Well-to-Wheel pentru anul 2021. Flix recunoaște dificultățile în stabilirea unor scenarii contrafactuale fiabile, precum ratele scăzute de răspuns la sondaje și date incomplete privind consumul de combustibil furnizate de partenerii de transport cu autocarul. Pentru a asigura credibilitatea, compania a aplicat abordări prudente și a luat în considerare posibilele efecte de revenire. Această metodologie a fost revizuită și aprobată în 2023 de o companie independentă de asigurare. Deoarece metodologia adoptată în 2024 este aceeași cu cea din anul precedent, nu a fost obținută o nouă certificare de la o terță parte în 2024.

Mai multe informații sunt disponibile în documentul Metodologia privind emisiile evitate pentru anul 2024.

În concordanță cu viziunea sa de a promova sustenabilitatea în transportul pe distanțe lungi, Flix își propune să atingă neutralitatea emisiilor de carbon în Europa până în 2040 și la nivel global până în 2050. În plus, Flix s-a angajat în cadrul inițiativei Science Based Targets (SBTi), un cadru științific recunoscut la nivel internațional, stabilind obiective pe termen mediu pentru a-și reduce impactul asupra mediului până în 2032. În aprilie 2024, SBTi a validat aceste obiective, confirmând astfel că strategia Flix este aliniată cu obiectivele climatice globale. Aflați mai multe aici!

Povestea tehnologiei Flix

Complexitățile călătoriilor la sol pe distanțe mari necesită o soluție tehnologică extrem de sofisticată, pe care Flix este în măsură să o ofere prin intermediul tehnologiilor proprietare și adaptabile. Platforma tehnologică extrem de adaptabilă a companiei Flix se află în centrul propunerii noastre de valoare și funcționează ca un angrenaj auto-propulsat, creat special pentru a oferi cele mai bune rezultate atât călătorilor, cât și partenerilor. Procesul de rezervare simplificat permite clienților să navigheze cu ușurință pe platformă și în aplicația ușor de folosit, alegând soluții de transport cu frecvență ridicată, o rețea densă, prețuri accesibile și servicii de înaltă calitate. De la căutarea unei anumite călătorii, selectarea legăturilor și a serviciilor auxiliare la bord, până la plata prin soluții perfect integrate, călătorii se bucură de un proces de rezervare convenabil de la început până la sfârșit. 

Prin intermediul platformei Flix, partenerii beneficiază de acces la o nouă bază de clienți, un flux suplimentar de venituri stabil și previzibil, un proces decizional bazat pe date, o utilizare optimizată și economii de costuri. Aceste aspecte subliniază poziția companiei Flix în calitate de lider în domeniul soluțiilor de călătorie bazate pe tehnologie, oferind o valoare de neegalat atât călătorilor, cât și partenerilor. Pentru a oferi o experiență de utilizare premium, adaptabilitatea în ceea ce privește aplicațiile AI și de învățare programată reprezintă una dintre principalele priorități strategice ale Flix.

495+ M

Sistemul nostru bazat pe inteligența artificială gestionează zilnic peste 495 de milioane de locuri

1.2 M

Aproximativ 1,2 milioane de curse estimate zilnic

44+ M

În medie, prețul a peste 44 de milioane de locuri este re-optimizat în fiecare zi

Mărcile grupului Flix

Grație modelului său de afaceri eficient, grupul operează mărci cât se poate de familiare în rândul consumatorilor, precum FlixBus și FlixTrain, Kâmil Koç în Turcia și emblematicul Greyhound în America de Nord.

Managementul Flix

André Schwämmlein, Fondator și CEO

André Schwämmlein, Fondator și CEO

Afaceri globale și funcții comerciale

André Schwämmlein este co-fondator și Chief Executive Officer (CEO) în cadrul Flix. Încrederea sa în transportul colectiv alternativ și sustenabil l-a inspirat să discute despre posibilitatea unei piețe dereglementate cu actualii co-fondatori, pe vremea când era consultant la Boston Consulting Group (BCG) în 2009, iar ulterior a fondat Flix în 2011. În calitate de CEO al Flix, Schwämmlein conduce compania având viziunea de a ajuta clienții să descopere lumea. Sub conducerea sa, Flix a devenit lider de piață global detașat în fiecare regiune geografică în care operează și s-a extins în numeroase țări. De asemenea, este activ ca membru al consiliilor de supraveghere ale Scout24 SE și ABOUT YOU Holding SE și membru al Partidului Verzilor din Germania din 2002.

Daniel Krauss, Fondator și CIO

Daniel Krauss, Fondator și CIO

Tehnologii și angajați/Resurse umane    

În calitate de Chief Information Officer (CIO) și Chief HR Officer (CHRO) în cadrul Flix, Daniel Krauss gestionează tehnologiile și angajații companiei. Împreună cu co-fondatorii săi, a pus bazele Flix, o companie dedicată transportului internațional. Krauss este, de asemenea, investitor și membru al consiliilor consultative în companii precum Baby1one și uvex. El este convins că educația, antreprenoriatul și inovația pot contribui la o evoluție substanțială a societății. Krauss ține frecvent prelegeri la Universitatea Friedrich Alexander din Erlangen-Nürnberg și este partener fondator al inițiativei FightBack, care promovează trecerea la o societate axată mai mult pe sustenabilitate. De asemenea, este acționar activ la cel mai mare ONG din Germania pentru educația antreprenorială, STARTUP TEENS precum și co-acționar și administrator al Universității CODE. 

Benjamin Gubitz, CFO

Benjamin Gubitz, CFO

Funcții financiare și juridice

Benjamin Gubitz s-a alăturat echipei Flix în 2015 și a preluat poziția de Director Financiar (CFO) în cadrul Flix la începutul lunii ianuarie 2025. În funcția sa, el este responsabil pentru toate aspectele financiare și juridice în cadrul Flix. Înainte de a prelua funcția de CFO, Gubitz a deținut diverse funcții de conducere superioară, fiind responsabil pentru control și relația cu Investitorii în cadrul Flix. În perioada petrecută în companie, a jucat un rol esențial în închiderea diferitelor runde de finanțare, a construit echipa de control al grupului și a lucrat la numeroase proiecte de fuziuni și achiziții, printre care se numără achiziționarea Greyhound Lines în 2021. Înainte de a fi angajat la Flix, a fost lider de proiect la BCG. Gubitz deține un doctorat în științe politice.

Max Zeumer, CCO

Max Zeumer, CCO

Cerere și piețe noi

Max Zeumer, Chief Commercial Officer (CCO) și-a început călătoria la Flix la începutul anului 2015, moment din care a gestionat cu succes piețele internaționale. În calitate de CCO, el a impulsionat expansiunea globală, concentrându-se pe America de Nord și pe piețele emergente precum Brazilia, Chile și India. În tot acest timp, a supervizat funcțiile de marketing comercial global și de gestionare a veniturilor. Cu o pregătire academică diversă, inclusiv științe informatice, filozofie și un MBA obținut la Columbia Business School, și-a perfecționat abilitățile de consultant la Boston Consulting Group, unde și-a descoperit rapid pasiunea de a perturba domeniile de activitate tradiționale prin digitalizare. Angajamentul său de a promova colaborarea și sinergia peste granițe are un impact semnificativ în remodelarea industriei globale a călătoriilor prin digitalizare.

Fabian Stenger, COO

Fabian Stenger, COO

Aprovizionare și piețe europene

Fabian Stenger, Group Chief Operating Officer (COO) și-a început călătoria la Flix în 2013, dezvoltând cu succes piața din Germania și mai târziu și din Europa de Nord și de Est. În calitate de COO din aprilie 2022, Stenger conduce în prezent afacerea europeană cu autocare și supraveghează componenta de aprovizionare la nivel global, ocupându-se de planificarea rețelelor, gestionarea partenerilor, inclusiv transformarea flotei, operațiuni și servicii pentru clienți. Cu experiență în carieră la Bain & Co. și o pregătire academică la Universitatea St. Gallen din Elveția, precum și peste un deceniu de experiență în cadrul Flix, conducerea strategică și angajamentul său față de sustenabilitate impulsionează succesul Flix, modelând viitorul și amplificând impactul global al companiei. 

*Datele provin din calcule proprii, analiza atmosfair, UBA 2023 și US EPA 2024. Pentru informații suplimentare, consultați Metodologia Flix privind emisiile evitate pentru anul 2024.