I. Termeni și condiții generale contractuale şi condiţii de rezervare

Status: 07.03.2024

1 Domeniu de aplicare

1.1 Termenii generali de afaceri și condițiile speciale de rezervare se aplică utilizării portalurilor web ale FlixBus (inclusiv aplicația mobilă, concepută pentru a permite clienților să viziteze astfel de portaluri web) și rezervării călătoriilor cu FlixBus.

1.2 Vă rugăm să rețineți că acești Termeni generali de afaceri și condiții speciale de rezervare nu se aplică următoarelor aspecte, care sunt acoperite de termeni și condiții separate:

a) Pe portalurile sale web, FlixBus permite, de asemenea, listarea și rezervarea de servicii de transport rutier oferite de transportatori terți autorizați de FlixBus să publice și să afișeze anumite călătorii pe portalurile sale web pentru care FlixBus nu este partenerul contractual în legătură cu rezervarea biletelor de călătorie („Ofertele Transportatorilor White Label”). Aceste oferte nu constituie rezervarea călătoriilor cu FlixBus, întrucât în ​​legătură cu aceste oferte FlixBus permite doar rezervarea Ofertelor Transportatorilor White Label prin intermediul site-ului cu adresa booking.flixbus.com sau sub forma unei aplicații mobile, concepute pentru a permite clienților să viziteze site-ul (denumite împreună „Platforma White Label”). Aplicabilitatea uneia dintre Ofertele Transportatorilor White Label va fi indicată în cursul procesului de rezervare printr-o redirecționare de la portalurile web FlixBus către Platforma White Label. Accesul Clienților la Platforma White Label și termenii și condițiile serviciilor furnizate de FlixBus și partenerii săi în legătură cu rezervarea Ofertelor Transportatorilor White Label pe Platforma White Label sunt reglementate de Termeni și condiții privind Platforma White Label separate.

b) Termenii și condițiile privind transportul de pasageri vor fi guvernate de termeni și condiții separate care depind de transportatorul contractual aplicabil. Transportatorul contractual aplicabil („Transportatorul”) și termenii și condițiile de transport respective („Termenii și condițiile Transportatorului”) vor fi indicate în cursul procesului de căutare și rezervare.

2 Părțile contractului

Contractorul pentru rezervarea de călătorii (vânzător de bilete), precum și pentru utilizarea portalurilor web este Flix SE, Friedenheimer Brücke 16, 80639 München, denumit în continuare Flix.

3 Utilizarea comercială a portalului web

3.1 Site-urile de comparare a prețurilor pot semna un acord scris cu Flix, prin care acestea sunt autorizate să obțină prețurile și programul de călătorie al Flix, în vederea procesării și a publicării.

3.2 Nu este permisă folosirea portalurilor web ale Flix pentru chestiuni non-private sau comerciale. Este interzisă utilizarea sistemelor automate pentru extragerea datelor de pe acest site pentru uzul comercial („screen scraping”). În cazul încălcării acestei prevederi Flix își rezervă dreptul de a lua măsurile necesare în vederea unei sancționări corespunzătoare.

4 Plata și voucherele

4.1 Biletele de călătorie pot fi plătite în funcție de locul în care se efectuează rezervarea prin diferite metode de plată:

  • Pe Internet: Prin PayPal, debit direct, card de credit (Mastercard / Visa / Amex), prin SofortÜberweisung (transfer bancar cu efect imediat), iDeal, Postfinance, Carte Bleue, Dotpay, Google Pay, Apple Pay. Ne rezervăm dreptul de a nu oferi anumite metode de plată pentru anumite rezervări, și a ne referi la alte metode de plată.
  • La bordul autocarelor: În numerar.
  • În punctele de vânzare / agențiile de turism: Toate metodele de plată oferite de agenție, și în orice caz, plata în numerar. Dacă punctul de vânzare se află în cadrul vehiculului de transport, metodele de plată pot fi limitate doar la plata în numerar sau cu cardul bancar.

4.2 Condiții speciale la plata cu cardul de credit:

4.2.1 La plata cu cardul de credit, în momentul finalizării rezervării, are loc debitarea contului clientului. La plata cu cardul de credit, clientul informează banca utilizată de el, încă în momentul rezervării, că, în cazul unui refuz la plată aceasta trebuie să furnizeze la solicitarea Flix sau a unui terț autorizat de acesta numele clientului și adresa integrală pentru ca Flix să-şi poată revendica de la client creanţele sale.

4.2.2 Comisioanele și taxele bancare ca urmare a unui refuz la plată apărut la plata cu cardul sunt suportate de către pasager. În plus, se vor aplica, eventual, taxe de anulare. Pasagerul primește posibilitatea de a dovedi că prin refuzul la plată costurile sau redus sau nu s-au creat deloc costuri. În cazul refuzului la plată, clientului îi poate fi blocat temporar sau permanent accesul la plata cu cardul de credit.

4.3 După o procedură de somaţie de plată nereuşită efectuată de Flix, prelucrarea mai departe a dosarului în vederea recuperării creanţelor este transmisă unui prestator extern de servicii. Flix poate să furnizeze toate datele personale necesare ale debitorilor către aceste prestator extern de servicii.

4.4 Compensații; Dreptul de reţinere

4.4.1 Există un drept la compensație pentru client numai dacă solicitările acestuia sunt stabilite legal sau nu sunt contestate sau sunt recunoscute de noi. El are,  de asemenea, un drept de reţinere numai dacă și în măsura în care solicitarea sa se bazează pe același raport contractual.

4.4.2 În cazul în care clientul se află în întârziere de plată față de noi, atunci toate creanțele existente din aceeași relație contractuală sunt scadente imediat.

4.5 Taxele de plată

4.5.1 Prețul total indicat în magazinul online include eventual taxele de plată implicate de procedura de plată a terților aleasă de dvs. și suportate de dvs, precum și TVA-ul legal aferent.

4.5.2 Pentru clienții care selectează o metodă de plată supusă taxelor, se va aplica o taxă de plată, plus impozitul pe vânzări (TVA), care corespunde unui procentaj din valoarea totală a coșului de cumpărături. În fiecare țară este disponibilă cel puțin o modalitate de plată gratuită și utilizată în mod obișnuit.

4.6 Valorificarea voucherelor:

4.6.1 Per rezervare va putea fi valorificat cel mult un voucher. Voucherele pot fi valorificate numai on-line sau în agențiile noastre de vânzări.

Voucherele cu o valoare monetară, așa-numitele bonuri valorice, se aplică la întregul coș de cumpărături.

Voucherele cu reduceri procentuale și voucherele pentru călătorii gratuite pot fi calculate numai în funcție de prețul real al biletului. Pentru servicii suplimentare (de ex. servicii paușale, taxe suplimentare pentru biciclete sau bagaje), voucherele nu pot fi valorificate.

4.6.2 În promoțiile realizate prin Flix în cadrul unei campanii promoționale, achiziția și folosirea voucherelor este limitată la trei vouchere per persoană. Dacă o persoană valorifică mai mult de trei vouchere din aceeași campanie promoțională, Flix poate anula rezervările care depășesc primele trei vouchere. La această regulă se poate renunța în cadrul unor promoții speciale.

4.6.3 Voucherele care au fost eliberate în mod gratuit în timpul unei campanii promoționale sau ca și compensație expiră la prima rezervare.

4.6.4 O utilizare comercială, inclusiv revânzarea de vouchere este interzisă și va fi sancționată de Flix prin blocarea biletelor si / sau prin solicitarea de daune.

4.6.5 Plata soldului unui voucher nu este posibila.

4.6.6 În caz de fraudă, tentativă de fraudă sau a suspectării altor activități ilegale în legătură cu achiziția de vouchere, cu valorificarea și transferul acestora, Flix are dreptul de a bloca conturile clienților respectivi și/sau de a solicita o plată alternativă și/sau de a bloca voucherele. Nu există niciun drept de activare sau de plată a voucherelor respective.

4.6.7 În caz de fraudă, tentativă de fraudă sau a suspectării altor activități ilegale în legătură cu achiziția de vouchere, cu valorificarea și transferul acestora, Flix are dreptul de a storna biletele de călătorie achitate parțial sau total prin valorificarea unui astfel de voucher.

4.7 Valorificarea codurilor promoționale Interflix

4.7.1 Per rezervare poate fi valorificat cel mult un cod promoțional. Codurile promoționale sunt activate automat în termen de 48 de ore și pot fi valorificate numai on-line sau în agențiile noastre partenere.

4.7.2 Codurile promoționale sunt valabile timp de trei luni.

4.7.3 Se poate rezerva doar o călătorie directă, cu excepția călătoriilor dus-întors. Punctul de plecare nu trebuie să fie neapărat și destinația.

4.7.4 Voucherele sunt personale și nu pot fi transferate.

4.7.5 Schimbarea rezervărilor poate fi efectuată numai prin intermediul serviciului pentru clienți. Este exclusă anularea.

4.7.6 O utilizare comercială, inclusiv revânzarea codurilor promoționale este interzisă și va fi sancționată de către compania Flix cu blocarea biletelor și / sau cu solicitarea de daune.

4.7.7 Plata soldului unui voucher nu este posibila.

4.7.8 Fiecare călătorie rezervată printr-un voucher se face separat și distinct de celelalte călătorii.

4.7.9 Pasagerul are dreptul de a renunța la contract în termen de 14 zile de la semnarea contractului de cumpărare. Renunțarea trebuie să fie notificată sub formă scrisă.

4.8 Acțiuni promoționale

4.8.1 Operațiunile efectuate de Flix SE, ca parte a acțiunilor promoționale desfășurate în cadrul activităților de marketing și cumpărarea de bilete cu preț redus este limitată la trei bilete per persoană. Dacă o persoană achiziționează mai mult de 3 bilete în cadrul aceleiași acțiuni promoționale, Flix SE poate anula toate rezervările peste primele 3 bilete. La această regulă se poate renunța în cadrul unor oferte speciale.

4.8.2 Utilizarea comercială, în special revânzarea biletelor, nu este permisă și se sancționează de către Flix SE cu blocarea biletelor și/sau cu solicitarea de daune.

4.8.3 În caz de fraudă, tentativă de fraudă sau a suspectării altor activități ilegale în legătură cu achiziția de vouchere, cu valorificare și transferul acestora, Flix SE își rezervă dreptul de a bloca contul clientului respectiv, și/sau de a solicita o plată alternativă sau de a anula biletele respective. Flix SE nu recunoaște solicitările de recunoaștere și rambursare a biletelor respective.

4.8.4 În caz de fraudă, tentativă de fraudă sau a suspectării altor activități ilegale în legătură cu achiziția de vouchere, cu valorificarea și transferul acestora, Flix SE își rezervă dreptul de a anula biletul obținut integral sau parțial prin intermediul rambursării biletului.

4.8.5 Biletele cumpărate în cadrul unei oferte, pentru care sunt valabile alte condiții după expirarea ofertei respective, trebuie să fie achiziționate la prețul integral, aplicabil în ziua călătoriei / valabilității biletului.

5 Anularea și reprogramarea călătoriei

5.1 O reprogramare a călătoriei presupune anularea prealabilă a călătoriei. O anulare poate fi făcută fie înainte de plecare, conform articolelor de la 5.2 până la 5.5 fie după neutilizarea biletului, conform articolului 5.6. O modificare sau anulare a rezervării nu este posibilă la bordul autocarului (la șofer).

5.2 O anulare poate fi făcută exclusiv pe site-urile FlixBus sau prin intermediul agențiilor partenere și la punctele de vânzare de bilete ale companiei Flix, cu maximum 15 minute înainte de ora de plecare programată. O călătorie dus-întors este considerată o rezervare.

5.3 În caz de anulare, se va elibera așa-numitul voucher de anulare. Acest voucher de anulare este valabil timp de 12 luni de la data emiterii sale și dă pasagerului dreptul de a face o nouă rezervare cu valoarea voucherului.  În cazul în care prețul noii rezervării depășește valoarea voucherului, trebuie plătită diferența de preț. Dacă prețul este sub această valoare, contravaloarea voucherului de anulare rămâne valabilă și va putea fi utilizată sau consumată pentru o altă rezervare. În cazul ofertelor promoționale pe perioade limitate de timp pot exista abateri de la aceste reguli. Detaliile sunt reglementate de regulamentul privind condițiile acestor acțiuni, accesibil separat pe portalurile web.

5.4 Pentru fiecare anulare, se va percepe o taxă de anulare per călătorie anulată și per pasager. Voucherul de anulare va avea valoarea prețului biletului, minus prețul pentru anulare. În cazul unei modificări a numelui pasagerului, trebuie plătită diferența de preț, dacă prețul biletului a crescut între timp. Schimbarea numărului de telefon este gratuită.

5.5 Dacă un voucher de anulare este utilizat pentru o rezervare, aceiași termeni și condiții pentru anulare se aplică și noii călătorii.

5.6 În cazul neutilizării unui bilet pentru o călătorie efectuată de către operatorii de transport ai FlixCompanies, tariful va fi rambursat la prezentarea biletului, cu scăderea unei taxe de procesare per călătorie și pasager, cu excepția cazului în care călătorul poate dovedi că a fost suportată o daună sau mai multe daune pentru o sumă mai mică. Pasagerul este cel care trebuie să facă dovada neutilizării biletului. Se generează câte un bilet pentru fiecare persoană și pentru fiecare călătorie. Conexiunile cu transferuri (interconexiunile) sunt tratate ca o singură călătorie. Solicitarea poate fi făcută informal în decurs de 3 luni. Aceasta trebuie expediată către Flix sau FlixBus DACH, adresele poștale Flix SE, Friedenheimer Brücke 16, 80639 München sau FlixBus DACH GmbH, Warschauer Platz 11-13, 10245 Berlin. Taxa de procesare va fi redusă la o sumă de 2 EUR (sau suma corespunzătoare monedei respective) pe pasager și călătorie, plus orice taxă de transfer bancar, în cazul în care transportatorul este Flix SE s per pasager și călătorie, plus orice comision de transfer bancar, în cazul în care transportatorul este Flix SE sau FlixBus DACH GmbH și dacă solicitarea se face cu promptitudine, cel târziu în termen de o săptămână după expirarea perioade de valabilitate a biletului. Prin urmare, suma taxei de procesare depinde de întârzierea de după plecare, în momentul în care se face cererea de rambursare. 5.6 nu se aplică pentru bilete emise de FlixTrain GmbH.

5.7 Toate taxele de procesare sus menționate, taxele de anulare și orice taxă de transfer nu se percep în cazul în care se solicită rambursarea din cauza unor circumstanțe pentru care sunt responsabile Flix SE sau FlixCompanies. Rambursarea prețului biletului, minus taxele de procesare și posibilele taxe de transfer se va face integral pe contul indicat de către client la efectuarea comenzii, iar la plata cu cardul de credit, pe cardul respectiv de credit.

5.8 Politicile de anulare deviante din orice Termeni și condiții ale Transportatorului nu se aplică.

6 Taxă de serviciu

La fiecare rezervare se va aplica o taxă de serviciu de 0,99 EUR (sau suma corespunzătoare monedei respective). Taxa este percepută pentru fiecare comandă, pentru utilizarea site-ului web utilizat pentru rezervare sau a aplicației, precum și pentru alte instrumente orientate către client, care includ, de exemplu, „Gestionarea comenzilor mele/serviciul automat pentru modificarea călătoriilor, adăugarea de bagaje”.

În cazul anulării de către client, taxa de serviciu nu va fi rambursată. În cazul rezervărilor prin telefon (serviciul pentru clienți) sau la agențiile noastre și la distribuitorii offline, se pot aplica taxe suplimentare.

7 Jurisdicția

Jurisdicția competentă pentru comercianți, persoane juridice și persoane fizice care nu au jurisdicția generală în Germania, precum și pentru persoanele care și-au mutat domiciliul sau reședința obișnuită în străinătate după încheierea unui contract de transport, sau ai căror domiciliu sau reședință obișnuite nu sunt cunoscute la momentul depunerii plângerii, este München.

8 Invaliditatea unor prevederi punctuale

În cazul în care prevederile individuale din acești Termeni generali de afaceri și condiții speciale de rezervare sunt sau devin total sau parțial nule și neavenite, acest lucru nu va compromite în principiu eficacitatea contractului în ansamblu.

 

II Prevederi naționale divergente

1.  Suedia

  • pentru punctul 4.1: În Suedia, la bordul autovehiculelor se va accepta doar plata cu cardul (MasterCard, Visa, American Express, Maestro, Visa Electron, V Pay, JCB, Diners Club, China Union Pay). De asemenea, în Suedia, biletul poate fi achiziționat de la șoferul de autocar prin intermediul sistemelor mobile de plată NFC. (de ex. Swish, Mobile Pay, Apple Pay, Android Pay).

2.  Polonia

  • pentru punctul 4.1: La bordul autovehiculelor sunt acceptate doar plățile cu cardul (Visa, V Pay, MasterCard, Maestro JCB, PolCard, PolCard BIS, Diners Clus, American Express) și prin sistemul de plată BLIK, pentru legăturile efectuate de FlixBus Polska sp. z o.o.
  • pentru punctele 4.4.1, 4.4.2, 5.6: Aceste prevederi nu se aplică pentru cursele efectuate de FlixBus Polska sp. z.o.o.
  • pentru punctul 5.1: O anulare nu poate fi realizată prin neutilizarea biletului de călătorie și obținerea unei rambursări ulterioare pentru legăturile efectuate de FlixBus Polska sp. z o.o. sau orice Transportator cu sediul social în Polonia.
  • pentru 5.4: O taxă de anulare nu se aplică legăturilor operate de FlixBus Polska sp. z o.o. sau de orice Transportator cu sediul social în Polonia.
  • pentru punctul 5.6: Pentru biletele de călătorie plătite în Zloți polonezi (PLN) taxa de procesare este de 65 PLN, iar taxa de procesare redusă este de 8 PLN.
  • pentru punctul 6: Pentru plățile în zloți polonezi, taxa de serviciu este de 2,99 PLN.

3. Republica Cehă

  • pentru punctul 5.4: Taxa de anulare nu se va aplica tarifelor achitate în coroane cehe.
  • pentru punctul 7: Orice potențial diferend dintre FlixBus CZ s.r.o. și un pasager va fi înaintat spre soluționare instanțelor judecătorești din  Republica Cehă.

4. Regatul Unit

  • pentru punctul 5.6: O rambursare a biletului de călătorie după expirarea acestuia nu se aplică legăturilor operate de FlixBus UK Limited sau de orice Transportator cu sediul social în Marea Britanie.

5. Franța

  • pentru punctul 5.6: O rambursare a biletului de călătorie după expirarea acestuia nu se aplică legăturilor din Franța operate de FlixBus France SARL sau de orice Transportator cu sediul social în Franța.

6. Portugalia

  • pentru punctul 5.6: O rambursare a biletului de călătorie după expirarea acestuia nu se aplică legăturilor din Portugalia operate de FlixBus Portugal Unipessoal LDA sau de orice Transportator cu sediul social în Portugalia.

7. Ucraina

  • pentru punctul 4.5.1: Prețul total al biletului menționat în magazinul online include orice taxe de plată percepute de furnizori terți (din partea FlixBus) pentru metoda de plată aleasă de dvs. și care trebuie plătite, precum și taxa legală pe vânzări.
    Fără a aduce atingere prevederilor contrare din prezentul document, prețul total menționat în magazinul online, care urmează să fie plătit de către client poate să nu includă taxe ale băncii și/sau instituției financiare a clientului, care pot fi taxate suplimentar în temeiul politicilor sau legilor relevante aferente unei astfel de bănci/instituții financiare fără conștientizarea și implicarea FlixBus, cauzate de, inclusiv, dar fără a se limita la, dubla conversie aplicată de către banca/instituția financiară relevantă a clientului. Prin urmare, Părțile la prezentul document convin și confirmă că prețul total care urmează să fie plătit de către client poate fi taxat suplimentar, iar FlixBus nu are legătură și nu va fi răspunzătoare pentru astfel de taxe suplimentare.

8. Danemarca

  • pentru punctul 4.1: Vânzările la bordul autocarelor nu sunt disponibile în Danemarca.